kao što ste primijetili, put prema Šibeniku opet nam je otežan. Sada kratkim obilaskom gradilišta ispred crkve svetoga Jere u Skradinu. Gradi se novi most preko Rivine jaruge, staroga više nema. Na web stranicama grada Skradina stoji obavijest o rokovima i planu izgradnje ovdje samo nekoliko riječi o skradinskim mostovima, pa i ovom kojeg više nema.

Iako je pitanje izgradnje mosta preko Krke kod Skradina bilo važno pitanje niz stoljeća unazad, Krka je premoštena tek u 20. stoljeću, tj. 1919. za kratkotrajne talijanske vladavine. Naime, Talijani su niže od sadašnjeg mosta postavili pontonski most kojeg su dovezli s rijeke Piave. Taj most funkcionirao je do 1930. kada je napravljen pravi željezni most prema nacrtima ing. Tocha. Međutim, taj most srušili su saveznički bombarderi 1944. Novi lijepi most, dugačak 117 metara, napravljen je prema nacrtima inženjera Krune Tonkovića 1955. i on još uvijek stoji i služi svrsi. Nakon postavljanja željeznog mosta 1930. valjalo je premostiti i blizi potok Rivinu jarugu, pa su koncem kolovoza 1931., kako javlja šibenski list Primorska riječ u svojem članku od 26. VIII., nekoliko dana ranije započeli radovi na izgradnji pravog betonskog mosta. Ne znamo koliko je trajala izgradnja mosta, ali da ga ovih dana nisu porušili bageri izvođača koji rade na izgradnji novog, šireg i prikladnijeg mosta preko Jaruge, most bi uskoro doživio i 100 godina! Očekujmo bolji i unkcionalniji most i u predviđenom roku! Mislim da nam je svima u pameti koliko dugo se uređivao gornji most na Jarugi, kod škole i vrtića!

Komentari